Den nya Toyota Aygo X 2022 , den urbana från det japanska företaget, är redan på väg och kommer att ge en makeover som vi förväntar oss med denna rendering idag.
Den tredje generationen av Toyota Aygo är redan på väg. Det har varit flera tillfällen som fotografer har jagat olika prototyper inför utvecklingsprogrammet i ett ganska avancerat tillstånd. Så idag vill vi visa dig hur det nya utseendet på Toyota Aygo X 2022 kommer att se ut med den första renderingen innan modellen officiellt debuterar i slutet av nästa år.
Den nya Aygo X 2022 , som även fortsättningsvis kommer att monteras på fabriken i Kolin i Tjeckien, kan ses på flera spionbilder som våra kollegor på. I dem ser vi ett fordon i ett ganska långt framskridet stadium i sitt utvecklingsprogram. Under kamouflaget kan du urskilja flera designlinjer av en modell, denna gång unika för Toyota och inte med bröder av andra märken.
Toyota Aygo X 2022 design
Toyota Aygo X 2022 som vi visar dig i renderingen som illustrerar dessa linjer är inspirerad av sin äldre bror, Toyota Yaris. Den nya generationen av verktyget kommer att fungera som grunden för en bildförändring för stadsbor, och lämnar designen i form av ”X” för den nuvarande generationen åt sidan. Proportionerna kommer knappast att ändras, men vi har en högre front och separerade från varandra med nya strålkastare i horisontellt arrangemang med mera.
✓ Du kan också kontrollera:
På sidan hittar vi en ny fönsterlinje som försiktigt stiger bakåt. På baksidan av nya Aygo 2022 väntas dock vertikalt anordnade strålkastare med slätare undersida. Bakdelen sägs ge ett sportigare utseende, medan helhetspaketet är baserat på Toyotas GA-B-plattform , som också används av Yaris. baserad, men förkortad till Aygo.
Den officiella presentationen kommer att äga rum före slutet av 2021 och de första enheterna kommer till återförsäljare i början av nästa år. Den kommer att utrustas med en 1,0 liters trecylindrig motor med en maximal effekt på 80 hk . Toyota utesluter tills vidare en helelektrisk variant på grund av de höga utgifterna för utveckling och efterföljande marknadsföring, liksom en laddhybridvariant. Inkluderandet av elektrifierad teknik i ekvationen för att minska utsläppen är inte utesluten, vare sig det är en traditionell hybrid eller en semi-hybrid.