Ledande analytiker förutspår en stabil efterfrågan på crossover-fordon under de närmaste åren. Kanske var det därför det japanska märket Subaru snabbt implementerade en omstyling av den fyrhjulsdrivna crossover-SUV:n, som redan är under varumärket Subaru XV 2022 annonseras.
Under moderniseringen ökade nyheten i storlek och bytte till en ny plattform, uppdaterade prestandaegenskaperna för motorsortimentet, fick nya tekniska och designlösningar i exteriördesignen.
Utanför
Karossdesignen för andra generationens Subaru XV-serie är baserad på det senaste egenutvecklade konceptet, vilket översätts som ”en kombination av dynamik och integritet”. Ändå lyckades specialisterna helt bevara de igenkännliga detaljerna i den klassiska varumärkesstilen. Fullständig återutgivning av den fyrhjulsdrivna crossovern ger en recension:
- räfflade sidoprofiler av den sluttande huven;
- radiatorkåpans trapets, dekorerad med glänsande svart tyg och kromplätering av företagets logotyp;
- aggressiv kisning av kraftfulla optikblock utrustade med C-formade DRL:er med LED-kontakter.
Det nedre segmentet av sportfronten har en exklusiv design. Med kompakta dimensioner på stötfångaren, ett luftintagsgaller integrerat i en hög plastkroppssats, en massiv diagonal på skyddsplattan. Entouraget av karossens frontplan kompletterar harmoniskt dimljusen som är inbyggda i sidodiffusorerna.
Enligt ögonvittnen är den visuella uppfattningen av den nya 2022 Subaru Cross-modellen inte på något sätt sämre än de representativa och presentabla motsvarigheterna i en högre prisklass.
I profilvyn har karossen igenkännbara element av en sportig layout. Bilden visar en dynamisk, strömlinjeformad takkontur som lutar ner mot bakglaset, mörk frosting av fönsterramen och breda vertikala pelare, en intressant spegeldesign och en måttlig mängd stegade vågsidoreliefer.
Verkligheten med terrängpotentialen hos crossovern efter reformen är synlig:
- i fyrkantig konfiguration av hjulhusen och förstärkt version av 17-tumshjulen;
- med hög landning av huset;
- i ett kompakt format av överhäng och närvaron av massiv skyddsplast på kroppens nedre konturer.
I den bakre delens layout och designegenskaper: sidostolparna på fönsterspoilervisiret, märkesgrafiken för parkeringsljusen, den höga tröskeln på den präglade bakluckan, den breda stötfångaren, diagonalen på skyddsklädseln och den svarta plasten ram av dimljusen.
Med modellens konfiguration Subaru XV 2022 Enligt experternas allmänna åsikter förbereder företaget grunden för utvecklingen av tekniskt och tekniskt sofistikerade efterföljare till märkesmodellserien.
✓ Du kan också kontrollera:
Inre
Interiören imponerar inte med den förstklassiga kvaliteten på utrustningsprogrammet eller exklusiva designfröjder. Huvudfokus ligger på bekvämligheten med kontroll, bekväm tillgång till aktivatorerna för teknisk och elektronisk utrustning, maximal säkerhet för föraren och passagerarna i en nödsituation.
Frontpanelen visar:
- utmärkt informationsinnehåll och läsbarhet för analogen, snygg i den grundläggande konfigurationen av crossover;
- rik kommandofunktion för pekplattan på mediadisplayen och mekaniska aktivatorer för flera alternativ på ratten;
- en uppsättning diffusorer och en skärm med brickor för att justera mikroklimatet inuti.
Förare i främre raden kommer att uppskatta ergonomin och den kompetenta profileringen av pilotsätena, mångfalden av justeringsområden, bekvämligheten med sidostöd och effektiviteten hos serviceutrustning, inklusive värme- och ventilationssystem.
En typisk tresitssoffa är mindre bekväm på grund av sin kompakta storlek. Dessutom kan den höga profilen av tunneländen orsaka obehag för passageraren i mitten.
Listan över fördelar med 380-liters bagageutrymmet inkluderar en bred dörröppning, ett plant golv och möjligheten att öka standardvolymen till 1200 liter genom att delvis demontera soffsätena. En nisch för ett komplett reservhjul och tillbehör är integrerad i bagageutrymmet.
Tekniska egenskaper
Ny generation XV har status som en kompakt crossover med yttermått på 4485×1800 och 1615 mm, mittbas och markfrigång på 2665/220 mm.
Den nya karossen är anpassad till design- och layoutegenskaperna hos den SPG-märkta ”Bogie” med tvärgående drivning, en kombination av oberoende hjul, McPherson och multi-link axelupphängning.
Fördelarna med nya Subaru XV 2022 Bromskrets med en hel krets av skivbromsar, ett par stabilisatorer och utökad funktionalitet för körsäkerhetskomponenter.
- Modellens prestandapotential för den ryska marknaden representeras av en bensindriven atmosfärisk tvåliters boxermotor med en effekt på 150 hk / 196 Nm toppdragkraft. En fyrhjulsdriven variator är ansluten till kraftenheten.
- En provkörning visade att crossovern tillbringar lite över 10 sekunder från start till att den når andrahundratalet. Maximal hastighet på nivån 192 km / h, bränsleförbrukningen i variabelt körläge är 7 liter.
alternativ och priser
Den nya årsmodellen Subaru XV 2022 kommer att levereras till den ryska marknaden i tre modifieringar för 29 000-31 000 euro. Priset på modifieringar bildas beroende på de komfortskapande och funktionella egenskaperna hos tillvalsutrustning.
konkurrenter
I topp 5 av samma typ av riktiga konkurrenter finns de senaste versionerna av KIA Sportage , Peugeot 3008, Skoda Karoq , Nissan X Trail och Mazda CX-5 .