SsangYong har officiellt tillkännagett sin nästa elbil. Den är känd under kodnamnet SsangYong J100 och kommer att bli verklighet 2022. En medelstor SUV som kommer att hjälpa det sydkoreanska varumärket att påskynda sina planer för elektrisk mobilitet.
SsangYongs eloffensiv är igång. Fast besluten att påskynda sina planer för övergången till hållbar mobilitet, har denna stora sydkoreanska tillverkare släppt nya detaljer om färdplanen som den kommer att följa under de kommande åren. Produktionen av SsangYong Korando e-Motion är redan igång och kommer att nå europeiska återförsäljare senare i år. År 2022 går dock märket ett steg längre med introduktionen av en elektrisk tvåa. Det är SsangYong J100 2022 .
SsangYongs kommande elfordon är känt under sin interna kod J100. En modell avsedd att bli en ledare på grund av de funktioner och nyheter som den kommer att ge. Men varumärket försäkrar och betonar att det kommer att förbli troget språket och den unika designstilen som alltid har präglat det sydkoreanska företaget. Tyvärr finns det inte mycket information om det för närvarande, även om några skisser har släppts som ger en glimt av hur det kommer att se ut.
SsangYong J100 2022, en ny elektrisk mellanstor SUV
SsangYong har beslutat att påskynda utvecklingsprocessen för det kommande elfordonet. Företagets ursprungliga planer krävde lansering av en elbil som drivs av en dedikerad plattform stöds 2024. Det vill säga tre år efter att Korando e-Motion landade på vår marknad. Slutligen verkar allt tyda på att denna period har förkortats. SsangYong har dock inte bekräftat om J100 kommer att använda den specifika elektriska arkitekturen som nämns ovan.
✓ Du kan också kontrollera:
Det blir som mellanstor SUV beskrivs , men sanningen är att designen som kan ses i skisserna som illustrerar denna artikel ger en atmosfär mer typisk för ett terrängfordon. Ett starkt, robust och säkert fordon. Allt detta kryddat med olika detaljer för att understryka den landsaspekt som kunden av denna typ av fordon i stor utsträckning söker efter. Särskild uppmärksamhet bör ägnas åt fronten, där det finns mycket tunna och horisontella strålkastare anslutna till gallret.
Huven har ett högt läge och kontrasterar mot stötfångaren där vi hittar ett skrymmande försvar. Hela den nedre delen av karossen är skyddad av plaststötfångare, och baktill är förarna placerade vertikalt, något omslutande av bilen. Förresten är det också viktigt att betona formen på hjulhusen.