Renault KWID 2022 Climber är en av Renaults lågprisbilar som kommer att möta en kamp i instegssegmentet som blir allt mer populärt eftersom det inte bara domineras av japanska märken. Renault som ett europeiskt varumärke är angelägen om att kliva in i prisvärda bilar med Renault Kwid Climber 2022 .
Designmässigt har Renault KWID Climber en machostil med spända karosslinjer. Stilen är mer passande för en SUV, men med en liten storlek som en stadsbil. Priset är dessutom mycket överkomligt på bara 8 214 euro, så denna bil är perfekt för dig som letar efter en snygg bil till ett överkomligt pris.
Med priser som inte överstiger 8 214 euro kan du få en bil med europeiskt märke. Denna Renault Kwid 2022 Climber är faktiskt tillverkad i Indien. Dessutom är Kwid inte ett nytt föremål heller, eftersom det lanserades i oktober 2016 men inte togs emot väl.
När det gäller det invändiga utrymmet var hytten så lättad att det fanns plats för fem personer inklusive föraren. Måtten på Renault Kwid 2022 Climber är 3 679 mm i längd, 1 579 mm i bredd, 1 478 mm i höjd med en hjulbas eller axel som når 2 422 mm.
Renault KWID Climber 2022 exteriör
Den yttre designen på Renault Kwid Climber 2022 ser väldigt muskulös ut, starkt SUV-intryck men en liten version. Denna bil har en markfrigång på upp till 180 mm, tillräckligt hög för en stadsbil. Eftersom detta inte är en riktig SUV är den mer idealisk för att köra på smala vägar och stenig terräng.
Denna längdåkningsmobilitet stöds också av det stora fjäderspelet. Renault Kwid 2022 Climber är också pålitlig i tätortsområden som ofta är översvämmade. Däcket eller golvet är parallellt med halva däcket så det är ganska säkert att köra genom en pöl som bara är i höjd med trottoaren.
✓ Du kan också kontrollera:
Designen på Renault Kwid Climber 2022 framstår också som modernare med en omisskännlig aura av europeiska bilar i den kromaccentuerade Razor Edge- grillen . Dessutom bidrar distinkta stänkskärmar till det snygga intrycket. På grund av det tillräckligt stora utrymmet kan Kwid-fälgen med en diameter på 13 tum förstoras till 15 tum för att få den att se mer manlig ut.
Renault KWID Climber 2022 interiör
Med lite större karossmått jämfört med andra lågprisbilar gör det kupén rymligare. Kabindesignen och dess utrustning är också modern och inte gammaldags ens vanlig.
En digital instrumentpanel för hastighetsmätaren med en digital vägmätare presenteras för föraren på instrumentbrädan. Tyvärr är informationen om den indiska versionen av hastighetsmätaren Renault Kwid Climber 2022 också begränsad.
Instrumentpanelen visar endast blinkers, säkerhetsbältesvarningsljus, dimljus och helljus. Jag kom faktiskt ihåg att designen på hastighetsmätaren liknade det senaste inom motorsport.
Det speciella med figuren på Renault Kwid Climber 2022 är huvudenheten 2DIN med pekskärm. Denna huvudenhet har moderna anslutningsfunktioner, inklusive bluetooth, USB-port och AUX.
Denna huvudenhet stöder även backkamerafunktionen, som har integrerats i Renault Kwid Climber. Mycket intressanta, lågprisbilar använder redan den vanliga backkamerafunktionen.
Baksätet är ganska bra också, designen är något av en sedan, så med en hopfällbar handstödsmodell. Komforten höjs också igen, då det redan finns ett 12 V-uttag på baksätet för laddning av telefonen. Plattmaterialet ser normalt ut, men ser ut som stolens tilltalande stil med färgkoordinerade accenter.
Renault KWID 2022 klättermotor
Renault Kwid Climber 2022 är utrustad med en 1.0 SCe-kodad bensinmotor med en cylindervolym på 999 cc. Denna motor kan generera en maximal effekt på 68 hk vid 5 500 rpm och ett maximalt vridmoment på 91 Nm vid 4 250 rpm. Kraften som genereras av motorn passerar sedan genom 2 transmissionssystem, en Synchomesh manuell växellåda med 5-växlad steg och en AMT automatisk växellåda (Automated Manual Transmission).
När det gäller motorkraft har Renault Kwid Climber tappat allt jämfört med stadsbilar eller andra lågprisbilar. För tillfället övergavs lågprisbilen med 1,0-litersmotor och byttes till 1,2-litersmotor. Den här mediokra maskinen är förstås lite obekväm på långa resor.
Den är uppenbarligen ganska lämplig att köra i staden eftersom dess ringa storlek gör att den kan glida mellan bilköerna. Det är säkert för långa resor utan höga hastigheter, men det kan orsaka vibrationer som kan kännas när man tvingas köra med en konstant hastighet på över 100 km/h.