En av dagens allmänna sedaner, Peugeot 508 2022 , har dykt upp med nya funktioner och bilder från 2022-serien. Ett förnyat erbjudande som presenterar både intressanta och slående nyheter. Nya utrustningsvarianter byggs in, utrustningen förbättras och priserna justeras. Peugeot har ett varierat utbud av motorer, där plug-in-hybridversionen fortsätter att sticka ut.
Märket Peugeot är fast beslutet att deras populära sedan kan se fram emot det nya året som skymtar över horisonten. Den serie av Peugeot 508 2022 är redan där och representerar en förnyelse eller omstrukturering av den tidigare erbjudandet. Denna modell slåss i D-segmentet har lyckats förnya sig i de nya tider som drivs med generationsskiften 2018.
Peugeot 508 har, liksom andra modeller från Lion Company, nu en ny struktur i sortimentet, förenklat och med ett varierat mekaniskt sortiment, som vi kommer att se i den här artikeln.
Peugeot 508 2022 utrustning
Är du intresserad av den populära franska limousinen? Det första att notera är att det finns två kroppsstilar. Vi har den traditionella limousinkarossen och ett mer praktiskt och/eller välkänt alternativ är Peugeot 508 SW. Oavsett vilken variant som väljs hittar vi samma antal versioner.
Dessa är trimnivåerna som utgör 508 2022-serien : Active, Active Pack, Allure, Allure Pack, GT och GT Pack. Det bör noteras att halvvägs mellan Active Pack-finishen och Allure finns en finish speciellt designad för företag och egenföretagare. Detta är Business Line-versionen. Den erbjuds för båda kropparna och har ett mycket intressant förhållande mellan utrustning och pris.
Active finish, även om den har en accessversion till sortimentet, har lösningsmedelsfinish, särskilt på säkerhetsnivån. Den har en parkeringshjälp bak, en elektrisk parkeringsbroms med backklättringshjälp, en Active Safety Brake, en kollisionsvarning, en varning för att oavsiktligt lämna körfältet och ett automatiskt helljus.
✓ Du kan också kontrollera:
En nivå högre är Active Pack Finish, som kompletterar den tidigare utrustningen med den främre parkeringshjälpen, Visiopark 180º backkamera och handsfree-åtkomst och startar systemet. Allure-finishen, mellanversionen, förbättrar den tidigare utrustningen med automatisk helljusassistent, aktiv dödvinkelövervakning, uppmärksamhetsavkänning och igenkänning av hastighetsbegränsningar, 17 tums lättmetallfälgar, LED-interiörbelysning, dränkt bakruta och MiTEP Imila-klädsel.
För att ytterligare förbättra denna utrustning kan du välja finishen Allure Pack, som inkluderar adaptiv farthållare med stop & goes-funktion, filbytesvarning och ergonomiska EGR-framsäten. GT-trimmet visas direkt ovanför denna finish. Till standardutrustningen hör full-LED-strålkastare, full-LED 3D-bakljus med ARS-funktion, 18-tums lättmetallfälgar, ett speciellt kromatgrill, aluminiumpedaler och en perforerad napparatt med kromdetaljer. Och vi kommer till GT Pack-finishen, den mest kompletta och exklusiva versionen av 508-serien. Den är utrustad med 19-tums lättmetallfälgar, har en interiör i zebraträ, har Alcantara-klädsel och AGR-framstolarna är uppvärmda. Den har också toppmodern styrd fjädring.
Peugeot 508 2022 motorer
Peugeot har gjort mycket viktiga justeringar av det mekaniska utbudet. Gå bara till 508 eller 508 SW-konfiguratorn. Det första att notera är att det inte finns någon manuell växellåda, åtminstone för närvarande. Alla motorer är kopplade till en EAT8 åttastegad automatlåda.
Bensinalternativ är majoriteten. Åtkomstblocket är PureTech 130. Ett steg upp har vi PureTech 180-motorn som ett mellanalternativ och PureTech 225-blocket som ett kraftfullare alternativ. Den enda dieselmekanikern är en BlueHDi 130.
Plug-in hybridvarianten finns fortfarande tillgänglig. Peugeot 508 Hybrid finns kvar i portföljen. Med en elektrisk autonomi på mer än 40 kilometer bär den miljömärkningen 0 utsläpp från DGT (General Directorate Transport) med alla tillhörande fördelar.