Vi finns här med uppdaterad information och detaljer om Peugeot 5008 2022 . Den förnyade Peugeot 5008 kommer ut på marknaden med sin design och utrustning.
Vi visste bara det slutliga utseendet på den uppfräschade Peugeot 3008 för bara några dagar sedan, men det var inte den enda som hade uppdaterats sedan dess äldre bror, Peugeot 5008 2022 , omedelbart följde i dess fotspår.
Peugeots största SUV är väldigt lik modellen som den delar plattform med och presenterar ett antal inte särskilt djupgående förändringar i den estetiska delen, men som har lämnat en förbättrad interiör. Å andra sidan har dess drivmedelsförsörjning inga variationer.
Reviderad design
Modifieringarna av Peugeot 5008 2022 börjar med en front som verkar vara baserad på redan nämnda 3008, så att den får en ny ramlös grill, omdesignade stötfångare med stora luftintag på undersidan och förnyade strålkastare. med LED-teknik och beteformade varselljus.
Det är inga större förändringar på baksidan, men en iögonfallande sådan och det finns endast ett fåtal lampor i LED-teknik, även för backljusen, ackompanjerat av en genomskinlig bit mörkt glas som sträcker sig över dörrens bredd. Kunder som köper den uppdaterade 5008 kan välja mellan nya exteriörfärger som Celebes Blue, Metallic Copper, Pearl White, Artense Grey, Platinum Grey, Perla Nera Black och Ultimate Red.
När vi går in upptäcker vi en stuga som inte har förändrats så mycket, även om den nu innehåller en rad mer avancerade tekniska element, som en 12,3-tums digital instrumentpanel och ett infotainmentsystem med en 10-tums pekskärm. Den franska SUV:n drar också nytta av fyra nya klädslar, och versionerna GT och GT Pack har innovativa trälister med krominlägg och en ramlös innerspegel.
Det är inget nytt i den mekaniska delen, så det finns fortfarande en familj av tre- och fyrcylindriga turbodiesel- och bensinmotorer. Dessa inkluderar 1,2 och 1,6 liters block med 130 och 180 hk för bensinmotorer, medan dieselalternativen med 1,5 och 2,0 liters motorer med samma effekt på 130 och 180 hk är representerade. Som med föregångaren är fyrhjulsdrift inte tillgänglig och till skillnad från 3008:an finns det åtminstone för närvarande inga tecken på installation av hybridmotorer.
✓ Du kan också kontrollera:
Sist men inte minst bör det noteras att Peugeot 5008 nu har ett mörkerseendesystem, en adaptiv farthållare med stop and go-funktion, ett filbytesvarningssystem, ett utökat trafikljussystem och ett automatiskt nödbromsningssystem med fotgängare och cyklistdetektering på nivå med assistenter och körhjälpmedel .
2022 Peugeot 5008 Pris:
- PureTech 130 MT6 Active: 30 600 euro
- BlueHDi 130 MT6 Active: 32 300 euro
- PureTech 130 MT6 Allure: 33 600 euro
- PureTech 130 EAT8 Allure: 35 800 euro
- BlueHDi 130 MT6 Allure: 35 300 euro
- BlueHDi 130 EAT8 Allure: 37 500 euro
- PureTech 130 MT6 GT: 36 200 euro
- PureTech 130 EAT8 GT: 38 400 euro
- BlueHDi 130 MT6 GT: 37 900 euro
- BlueHDi 130 EAT8 GT: 40 100 euro
- PureTech 180 EAT8 GT: 41 800 euro
- BlueHDi 180 EAT8 GT: 42 700 euro