Det kommer att dröja ett tag innan Ford Tourneo Connect 2022 firar sin marknadslansering i maj 2022 till ett ännu okänt pris. Men Ford visade redan i oktober 2021 vad man skulle vilja motsätta sig kombikonkurrensen med högt tak och förlitar sig på tekniken från VW Caddy.
Enligt det beprövade konceptet har Tourneo Connect återigen två olika yttre dimensioner, L1 och L2 (Grand Tourneo). Även om specifika data om längd, bredd och höjd fortfarande är låsta, är lastvolymen 2,6 kubikmeter (L2: 3,1) och lastlängderna är 317, 1100 och 1913 millimeter (L2: 629, 1452 och 2265). Dessutom lockar Ford utövare: invändigt med helt avtagbara och fällbara säten i andra och tredje raden.

Ryggstödet på passagerarsätet fram kan också fällas ned platt. Till alla passagerare: Ett stort antal mugghållare och förvaringsutrymmen finns tillgängliga för att möta interiörens behov. Med Titanium-utrustningen ger ett panoramaglastak i Ford Tourneo Connect en flod av ljus. Om det blir för varmt till följd av detta börjar luftkonditioneringen med två zoner att fungera.

Ford Tourneo Connect 2022 motor & pris
Utöver titan finns även utrustningsalternativen Active, Trend och Sport tillgängliga för Ford Tourneo Connect (2022). De skiljer sig optiskt genom olika fälgar, frontmasker och inredningsmaterial. Gemensamt för alla fyra är multimediaskärmen på 8,25 tum, som vid behov kan förstoras till tio tum. Om du väljer det senare alternativet har du tillgång till onlinenavigering inklusive trafikflöde i realtid och se närliggande bensinstationer och deras priser på displayen.

På motorsidan erbjuder Ford Tourneo Connect (2022) med både bensin och diesel. Bensinmotorn har 114 PS och 220 Newtonmeter tillgängliga, medan dieselmotorn släpper 102 eller 122 PS och 280 eller 320 Newtonmeter i två effektnivåer.
✓ Du kan också kontrollera:
Alla motorer är som standard utrustade med sexväxlad manuell växellåda och som tillval med sjuväxlad dubbelkoppling – förutom instegsdieseln. Den kraftfullare dieseln kan till och med beställas med fyrhjulsdrift i kombination med den manuella omkopplaren. Den senare kostar dock också runt 0,5 liter mer diesel per 100 kilometer. De framhjulsdrivna bilarna behöver bara 4,8 liter, bensinmotorn minst 6,3 liter. Det är fortfarande oklart hur djupt intresserade människor kommer behöva gräva i fickan för nykomlingen.

Vi rekommenderar att du jämför den med sin föregångare från 27 400 euro (från och med oktober 2021). De framhjulsdrivna bilarna behöver bara 4,8 liter, bensinmotorn minst 6,3 liter. Det är fortfarande oklart hur djupt intresserade människor kommer behöva gräva i fickan för nykomlingen

Vi rekommenderar att du jämför den med sin föregångare från 27 400 euro (från och med oktober 2021). De framhjulsdrivna bilarna behöver bara 4,8 liter, bensinmotorn minst 6,3 liter. Det är fortfarande oklart hur djupt intresserade människor kommer behöva gräva i fickan för nykomlingen. Vi rekommenderar att du jämför den med sin föregångare från 27 400 euro (från och med oktober 2021).