Ford Maverick 2022: specifikationer, pris, releasedatum

Nya Ford Maverick-specifikationer 2022, motor, utgivningsdatum  – Medan namnskylten ursprungligen placerades över ett litet 1970-talsfordon, kunde Ford liva upp denna Maverick till en ödmjuk pickup för att lägga till din samling under mellanklassen Measurement Ranger . Istället för att uttrycka element plus mekanik enbart med Ranger, är  Ford Maverick 2022 . Det förutspås att samma sak kommer att hända med den lätta crossover BroncoSport är på språng, vilket med hög sannolikhet för uppnåbara drivlinor skulle innehålla saker som turboladdare och 4-rörsmotorer, en automatiserad transmission och däckgenerering. Läckta bilder med den nyare pickupen tyder på att en fyrdörrars dubbelhyttstyp sannolikt kommer att levereras, men ingen upptäckt görs om huruvida en karosstyp med två ingångar också presenteras. Varje Maverick är ett element förknippat med en framväxande klass av kompakta pickuper som Hyundai kan upptäcka med den kommande Santa Cruz också .


Exteriör design

Den här Maverick pickupen har fungerat ett tag, och om spionbilder skulle behöva accepteras är det inte långt ifrån att skapas. De flesta av oss tar varje Maverick ett tag under 2021 och säljer snart vidare till en 2022-design. De flesta av oss är osäkra på att denna 2022 Ford Maverick sannolikt kommer att ha en dragförmåga lika mycket som denna Rangers poäng på 7500 pund. Denna Bronco Sport kan laddas för att dra högsta möjliga av 2200 lbs, men Ford kommer sannolikt att kunna få ut mycket mer kapacitet ur din Maverick. Denna EPA har inte lämnat in bränsleförbrukningsnivåer till Maverick. Vi fick inte heller en chans att analysera den här pickupen på vägens bränsleekonomitestriktning på 75 mph.

Inredningsdesign

Enkroppsläget som vi alla säkert vet kommer att vara dubbelhytten med 4 framdörrar. Men Mavericks mer kompakta utseende indikerar sannolikt mycket mindre bostadsutrymme för resenärer inuti än den mer utmärkta Ranger. Om en enkelhyttsversion är fabriksmonterad, förvänta dig stolar för bara 2 eller 3 över den främre sidodisken eller bilsäten med två hinkar. Den speciella Maverick kan använda den identiska instrumentbrädan och till och med den mittersta spelkonsolen eftersom Bronco Sport använder en vridomkopplare och smart förvaring av cubbies.


De flesta människor kommer inte att vara säkra på vilka dimensioner av lastbäddsmöbler som sannolikt är lättillgängliga. Men  2022 Ford Maverick skulle  sannolikt inte erbjuda dig så mycket lastutrymme där som Ranger kan för närvarande. De flesta produkter kommer sannolikt att bestå av en 8-tums pekskärm infotainmentprogram som joggar Fords senaste Sync 4-plattform. Apple CarPlay och Android-mobiler kommer verkligen att bli typiska funktioner, så att vi kan förvänta oss en WiFi-hotspot på bordet samtidigt. Valen måste innehålla finesser som navigering på instrumentpanelen, SiriusXM-satellitradiostationen, samt en förbättrad BAndO Perform-stereosystemprocess.


✓ Du kan också kontrollera:

Ford Maverick 2022 motor

I händelse av att Bronco Sport donerar till Maverick de val av drivlina som folk antar att vi ofta måste sätta 1,5-liters turbo-trerör eller möjligen en turboladdad 2,0-liters flerrörsmotor under motorn. De fyra containrarna kommer sannolikt att ha den mest tillfredsställande prestandan och jämna dragkraften med tanke på att den är på 245 hästkrafter; tre av rören kan producera 181 hästkrafter, vilket sannolikt är tillräckligt med kraft för att köra en bil utan last; det kan dock kännas anemi vid förflyttning och även vid bogsering. Ford kanske också föredrar att falla in i hybrid- eller till och med ansluta-i-hybrid drivlina, även om man ibland antar att denna pickupstart har att erbjuda i allmänhet. När vi äntligen har möjlighet


Ford Maverick 2022 releasedatum och pris

Ford har ännu inte meddelat priser; Icke desto mindre, varken detta eller indikationen på vilken grad av minskning varje Ford Maverick 2022 erbjuderkommer att ha när han äntligen fortsätter köpa. Vi spekulerade i att den skulle hålla sig till Rangers no-nonsense tretonskollektion snarare än den mer komplexa 5-produktdesignen från Bronco Sport. I denna kompetens är Fords idealiska i grunddesignen för att hålla priserna lägre, men saknar väsentliga fördelar som många köpare ser som personliga krav. På samma sätt kommer detta fyllda lariat mer än troligt att tillhandahålla de flesta funktionerna; Men till det pris som lägger till detta i konkurrens med den mycket större och kraftfullare Ranger, skulle detta behålla XLT-mellanklassen för den mest känsliga stabiliteten med attribut och pris.



  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 stimme, im mittleren: 5 von 5)