EXEED VX 2022: Specifikationer, pris, releasedatum

Ett dotterbolag till det kinesiska varumärket är specialiserat på utveckling och produktion av premium crossovers och stadsjeepar. Serien innehåller flera intressanta utvecklingar, inklusive flaggskeppscrossovern i full storlek EXEED VX 2022 .

I den senaste utgåvan väcker den nya modellen uppmärksamhet med ett nominellt pris-kvalitetsförhållande, en karakteristisk karossdesign och fem rika trimnivåer.


I nyhetens tillgångar:

  • styvare sportchassi fyrhjulsdrivet chassi;
  • låg tyngdpunkt;
  • aerodynamisk kontur av kroppen,
  • samt avancerad teknisk och elektronisk utrustning av salongsinredningen vad gäller funktionalitet.

Utanför

En bil med premiumstatus bygger på behoven hos ekonomiskt trygga förare i olika åldersgrupper. Layouten på Exid 2022 kombinerar också de operativa fördelarna med en rymlig kombi och den höga terrängpotentialen hos en bil med en crossover-layout.


Utseendet på den nya crossover-enheten visar på ett imponerande sätt syntesen av klassiska crossover-klassiker med de senaste design- och teknologilösningarna. Snygg, presentabel och extremt elegant, nyheten är inramad i huvudvyn framifrån. Insikt:

  • sportiga längsgående profiler av en lätt sluttande motorhuv;
  • trapetsformade block av multifunktionell LED- eller matrisoptik;
  • breda tvärgående lameller av det hexagonala gittret;
  • vertikalt arrangemang av dimljusen installerade i sidoventilationsdonen.

Designen av fronten inkluderar även en tvärgående stötfångarprofil och en silverkroppssats med en horisontell utskärning av den nedre luftkanalen i motorrummet.


I profil är den nya crossoveren associerad med de bästa analogerna i det europeiska och asiatiska sortimentet. Ser bra ut:

  • lätt böjd takkupol;
  • välvd kontur, silverkant och svart frosting av sidorutornas pelare;
  • kilformade speglar och ett harmoniskt förhållande av muskulösa, böljande och stegvisa kroppsreliefer;
  • djupa hjulhus med terränggående 19-tums lättmetallfälgar.

Crossoverns premiumprofil återspeglas i designen på bakdelen. Den nya karossen bakifrån erbjuder glas i småformat, som skuggas av ett visir och en blank svart dekorativ film. Grafiken och konfigurationen av bakgrundsbelysningen kopplad till en LED-brygga är också intressanta.


Listan över utrustningsfunktioner inkluderar en kromad logotyp och räfflad bakluckeprägling, vertikala dimljus och en avlastningskarosssats med två urtag för avgasrör.

✓ Du kan också kontrollera:


Inre

Att döma av kommentarerna från experter erkänns den externa designen av crossover som framgångsrik i alla avseenden. I den nya versionen förtjänar högkvalitativa efterbehandlingsmaterial för interiören och modern elektronisk och teknisk utrustning i standardutrustningen uppmärksamhet.

  • Att döma av de många bilderna av en fem- eller sjusitsig sedan och reklamfilmer, bildar informativ digital ordning och en 10-tums mediakommandodisplay en enhet. Kontrollknapparna på sport-multifunktionsratten är ansvariga för att aktivera en del av utrustningen ombord.
  • Instrumentbrädan innehåller två ventilationsbafflar och rattar för luftkonditioneringen. Den övre panelen på en bred men låg tunnel ger fri tillgång till arrangörerna och volymen på kylfacket i kombination med det fällbara armstödet.

Den nya crossoverns premiumstatus bekräftas av den sportiga stilen och utrustningen på pilotsätena. I grundkonfigurationen – sidostöd, flera justeringsmöjligheter, uppvärmda och ventilerade säten.

Den nominella komfortsoffan på andra raden rymmer tre vuxna passagerare. Sätena på andra och tredje raden byggs om delvis om det behövs för att öka volymen på 460-liters bagageutrymmet med 5 gånger. Ett fullt reservhjul finns på utsidan av hängaren under botten av facket.

Enligt experter kan den restyling som presenteras i framtiden komplettera kroppsdesignen med ljusare accenter och något förbättra de tekniska egenskaperna hos kraftenheten och standardutrustningen.

Tekniska egenskaper

Måtten på nyheten i förhållandena 4970×1940 och 1795 mm motsvarar de klassiska proportionerna för crossover-layouten. Den nya karossen är anpassad till formatet på den förstärkta M3X-plattformen.

  • Grundmodellen är utrustad med ett framhjulsdrivet chassi med en hjulbas på 2900 mm och en markfrigång på 200 mm. Fyrhjulsdrift ingår i listan över betalalternativ.
  • Den oberoende axelupphängningen kombinerar fördelarna med McPherson fjäderben och flerlänksteknologier.
  • Det modulära chassit innehåller två krängningshämmare, en skivbromskrets, elektroniska assistenter och effektiva säkerhetssystem.

EXEED VX 2022 erbjuder två alternativ för drivlina. Detta är en 1,6-liters turbobensin ”fyra” med 197 hk / 290 Nm toppkraft eller en tvåliters TGDI-motor med en effekt på 254 hk / 385 Nm.

Båda motorerna är kopplade till en sjuväxlad Getrag ”robot” med en automatisk bakaxelkoppling. Provkörningen bekräftade tillverkarens deklarerade topphastighet på 180 km/h och genomsnittliga bränsleförbrukning på 8 l/100 km.

alternativ och priser

På den inhemska crossover-marknaden i Middle Kingdom kommer det nya årsmodellen EXEED VX 2022 att erbjudas i fem versioner, uttryckt i rubel, priset kommer att variera i intervallet från 21 000 till 28 000 euro.

konkurrenter

I kategorin crossover i full storlek av familjetyp ingår även tävlingsmodellerna GAC ​​GS8, Lifan X80, JAC S7, Geely Hao Yue och Changan UNI-K.



  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 stimme, im mittleren: 5 von 5)