På den årliga bilmässan i Peking presenterades en ny omstyling av småbilscrossovern Chery Tiggo 2 2022 som debutant.
Den nya modellen riktar sig till förare i olika åldrar. Nybörjarförare och äldre generationens amatörer gav nästan lika positiv feedback vid presentationen.
Trots den överkomliga prisklassen kan den nya generationens modell på allvar konkurrera med asiatiska och europeiska motsvarigheter med högre och mer prestigefyllda egenskaper.
Utanför
Utseendet på 2022 Chery Tiggo 2 kompakta crossover visar tydligt en harmonisk kombination av märkeslayoutklassiker med inslag av en uttrycksfull futuristisk stil. Den nya versionen visar också de senaste årens senaste design- och teknologilösningar. Den mest presentabla och stilfullt moderniserade crossover-utseendet i helbildsfoton och videor. Insikt:
- präglade sidoväggar och rundade konturer av en kort stötfångare;
- dekorativ kromplätering av den nedre halvkanten och den bevingade märkeslogotypen på det sexkantiga kylargrillen;
- räfflad kontur av den nedre ventilationskanalen.
I konfigurationen av den främre änden ser silverdetaljer och runda taklampor av DRL på sidoluftspridarna fördelaktiga ut. Layouten avrundas av en diagonal bodykit som kombinerar skyddande och dekorativa funktioner.
I utformningen av sidoväggarna dominerar sportiga jugenddetaljer. Profilprojektionen av den nya karossen visar kontrasten mellan silvertakreling och blanksvarta fönsterramar, moderna speglar och längsgående stegade profiler av den dynamiska karossreliefen.
✓ Du kan också kontrollera:
Terrängpotentialen hos Chery Tiggo 2 2022 indikeras av hög markfrigång, korta överhäng, närvaron av skyddande plastlister på den nedre omkretsen av karossen och höga hjulhus. Sidoväggarnas entourage kompletterar organiskt 17-tumshjulens blommönster.
Typiskt för instegscrossovers, den bakre designen av kompakten inkluderar:
- spoilervisir kompletterat med plaststöd;
- kompakt format av lutande glas;
- droppformade taklampor förbundna med en dekorativ bro;
- Korsreliefer på bakluckan.
Det nedre segmentet bak ser sportigare och mer dynamiskt ut. I lager – en smal utskjutande stötfångarprofil, komplett med dimljus och ett massivt karosspaket med en skyddande silverplåt. Att döma av recensionerna fick utsidan av crossovern positiva recensioner från bilister i olika ålderssegment.
Inre
En femsitsig interiör med en ganska högkvalitativ tyg- eller läderinteriör är slående med en ergonomisk layout av säten, avancerad funktionalitet hos utrustningen och ombordelektronik.
- Frontpanelen erbjuder ett intressant designalternativ för en digital instrumentpanel, möjligheten att aktivera tillbehörsalternativ via den centrala blockkonsolens pekskärm för mediakommando. I sin vanliga sammansättning, ett par deflektorer och en golvkonsol med brickor för justering av luftkonditioneringen ombord.
- Crossoverns budgetstatus indikeras indirekt av den minimala konfigurationen av tunneln med en kompakt växeljoystick, begränsad funktionalitet hos arrangörerna och den nominella volymen av gropen för litet bagage som ligger under armstödet.
Framstolarna med sidostöd och standardjustering är välprofilerade och ganska bekväma. En tresitssoffa på andra raden rymmer tre personer, men en hög tunnel kan orsaka betydande obehag för föraren i mittsätet.
Som kompensation erbjuder soffans design ett fällbart armstöd och ett justerbart ryggstöd. Rationell användning av kapaciteten på 420-liters bagageutrymmet är inte tillåtet av hjulhusen som sticker ut i den inre volymen. Nackdelen kompenseras av en tredubbling av facket på grund av baksätenas omdesign.
Tekniska egenskaper
Yttre höljesmått i förhållandet 4200 x 1760 och 1570 mm motsvarar typiska layoutstandarder. En hjulbaslängd på 2555 mm och en markfrigång på 186 mm gör köregenskaperna passande för klassen.
Crossoverns designegenskaper inkluderar en framhjulsdriven plattform med McPherson- och torsionsfjäderaxlar, en grundläggande uppsättning sidostabiliseringsanordningar och säkerhetssystem. Nyheten är utrustad med en 1,5-liters bensinmotor utan alternativ med en kapacitet på 106 hk / 135 Nm vridmoment, i kombination med en 5-växlad manuell växellåda eller en 7-bands automatlåda.
Provkörningen bekräftade topphastigheten på 170 km/h och den högoktaniga bränsleförbrukningen på 6 liter per hundra turer. I de tillgängliga informationskällorna finns ingen hastighetsökningsdynamik.
alternativ och priser
I en uppdaterad version för vår marknad Chery Tiggo 2 2022 utlovat i två trimnivåer för 9 000 och 10 000 euro. Priset på en crossover bildas beroende på antalet och funktionella egenskaper hos specialalternativen.
konkurrenter
Den nya 2022 årsmodellen Chery Tiggo 2 är budgetstatus för att konkurrera och har allt du behöver för att lyckas med liknande produkter från kinesiska och koreanska bilmärken som KIA Seltos , Trumpchi GS3, FAW Junpai D60, Changan CS35, Datsun Cross eller JAC S3 för att tävla.