De första bilderna på en BMW 3-serie 2022 Facelift Spyshot och en potentiell läcka tillkännager en uppdatering för den bayerska medelklassen – möjligen 2022. Det är de förväntade förändringarna i interiören, (hybrid)motorerna och priset på G20 sedan.
Ansiktslyftet av BMW 3-serie kan komma 2022. Det är åtminstone vad de första bilderna av en Spyshot antyder. Kamouflaget täcker bara delar av interiören, kroppen ser oförändrad ut. Men det behöver inte betyda att BMW inte hjälper till här. Foton på en möjlig förproduktionsmodell som lagts upp på Instagram (se nedan) skulle kunna ge inblick i var delar av exteriören förändras.
Vi ser rakare strålkastare med en ny ljussignatur som inte längre är hackad av en kaross. Under det förstorade dubbla njurgallret finns en bredare, svart bom runt det nedre gallret. Även luftintagen framför hjulhusen får en ny form. När den senaste spionbilden sågs visar de exponerade områdena i interiören inga skillnader mot den aktuella versionen. Det finns kvar med den välbekanta vrid-tryckknappen i mittkonsolen och multifunktionsratten. Bakom ratten finns en grå kamouflage-fleece med en mycket distinkt form: den släta kanten verkar sträcka sig till mitten av instrumentbrädan.
Detta kan vara en indikation på att BMW 3er Facelift (2022) kommer att få den breda panelen med dubbel bildskärm inklusive den senaste generationen av iDrive infotainmentsystem. Detta skulle kunna gå hand i hand med rationaliseringen av de fysiska kontrollerna i mittkonsolen. att BMW 3-serie Facelift (2022) kommer att få den breda panelen med dubbelskärm Detta kan vara en indikation på att BMW 3-serien (2022) kommer att få den breda panelen med dubbel bildskärm inklusive den senaste generationen av iDrive infotainmentsystem. Detta skulle kunna gå hand i hand med rationaliseringen av de fysiska kontrollerna i mittkonsolen. att BMW 3er Facelift (2022) får den breda panelen med dubbelskärm inklusive senaste generationen av iDrive infotainmentsystem.
✓ Du kan också kontrollera:
PRIS, HYBRIDMOTORER OCH INTERIÖR I BMW 3-SERIEN FACELIFT (2022) SOM EN G20-SALOON
Det är fortfarande oklart vilka motorer som kommer att driva BMW 3-serie Facelift (2022) i framtiden – det nuvarande urvalet kan finnas kvar. Det finns för närvarande två laddhybrider att välja mellan: 320e (204 hk) och 330e (252 hk + boost till 292 hk). Den nuvarande 3-serieversionen går som en bensinmotor med en 2,0-liters fyrcylindrig rad (156, 184 eller 258 hk) eller som M240i xDrive med en 3,0-liters sexcylindrig och 374 hk.
Ovanför denna står M3:an som som konkurrent har max 510 hk. För dieselförare: Tills vidare finns även olika drev (150 till 340 hk) med fyr- och sexcylindriga enheter i interiören. Precis som motoriseringen av BMW 3-serie Facelift (2022) är prissättningen fortfarande i mörker. Om du vill köpa en pre-facelift-modell av G20 sedan kan du få den för 37 750 euro (juli 2021). Vi förväntar oss endast mindre ändringar här för modelluppdateringen.