Uppdateringen för Audi A8 har precis släppts, en modell som alltid har haft stor betydelse för märket med de fyra ringarna. Flaggskeppet behåller sin lyxnivå samtidigt som det introducerar betydande förbättringar inom områden som teknik eller dess elektrifierade mekaniska utbud. Det som dock inte kunde saknas var sportversionen av den representativa limousinen. Audi S8 2022 behåller den essensen och är det perfekta alternativet för alla som letar efter ett skyhögt fordon.
Låt oss börja med att prata om dess huvudfunktion, vilket är precis vad som döljer sig under huven. Audi S8 TSFI Quattro drivs av en 4,0-liters dubbelturbo V8-motor som har ledande teknologier som selektiv cylinderavstängning för att förbättra effektiviteten. Liksom andra motorer i A8 är den kopplad till ett 48-volts mildhybridsystem . Tack vare den enkla elektrifieringen drar du nytta av DGT ECO-märkningen.
Även om ingen kan luras är Audi S8 en varg i fårakläder som utvecklar en effekt på 571 hk och 800 Nm i vridmoment . De är spikade till föregångaren och gör att den kan accelerera från 0 till 100 km/h på 3,8 sekunder eller nå en topphastighet som är begränsad till 250 km/h. Som vanligt kan det här exemplet endast kombineras med den åttaväxlade automatiska växellådan Tiptronic och Quattro fyrhjulsdrift , som de andra versionerna av denna modell.
✓ Du kan också kontrollera:
Det fina med toppmodellen är att Audi S8 TFSI Quattro har ett mycket komplett utbud av standardutrustning. Dess beteende förbättras av detaljer som den prediktiva aktiva fjädringen , sportdifferentialen och den dynamiska fyrhjulsstyrningen. Observera att denna modell endast säljs i karossen med lång hjulbas, A8 L, på vissa högpresterande marknader som Kina, USA, Kanada och Sydkorea. I vårt land kommer den att finnas tillgänglig från december till ett startpris på 164 300 euro .